Saturday 25 June 2011

Eliberarea cărţii de identitate la solicitarea cetăţenilor români

G. Eliberarea cărţii de identitate la solicitarea cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate care doresc să-şi schimbe domiciliul în România
          În această situaţie solicitantul se prezintă la serviciul de evidenţa persoanelor pe a cărui rază teritorială este situat imobilul unde doreşte să-şi stabilească domiciliul şi va prezenta:
1. cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România;
2. certificatul de naştere, în original şi copie;
3. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, în original şi copie;
4. hotărîrea de divorţ definitivă şi irevocabilă, în original şi copie;
5. certificatul de deces al soţului/soţiei, decedat/decedată în cazul soţului supravieţuitor, în original şi copie ;
6. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (extras de carte funciară, contract de vînzare/cumpărare, adeverinţă de la registrul agricol pentru cetăţenii din mediul rural, etc.);
7. paşaportul românesc valabil sau expirat ori certificatul constatator privind dobîndirea cetăţeniei române emis de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din străinătate, în original şi copie; pentru paşaport sunt necesare fila informatizată şi filele destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră, în original şi copie.
8. actul de identitate şi/sau paşaportul eliberate de autorităţile străine, în original şi copie; pentru paşaport sunt necesare copii ale filei informatizate şi ale filelor destinate aplicării vizelor şi ştampilelor autorităţilor de frontieră;
9. taxa consulară achitată la CEC în valoare de 41 lei;
10. chitanţa reprezentînd plata contravalorii cărţii de identitate, respectiv 7 lei;
11. timbru fiscal sau dovada de achitare a taxei extrajudiciare de timbru în valoare de 4 lei.
           *certificatele de stare civilă prezentate de solicitant trebuie să fie emise de oficiile de stare civilă române, iar pentru hotărîrile judecătoreşti privind statutul civil al titularului, procurate în străinătate şi investite cu formulă executorie, se prezintă copii traduse şi legalizate.
          *solicitanţii a căror naştere sau căsătorie nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă române, vor solicita transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate atît pentru ei, cît şi pentru copiii minori.
          *în situaţia în care numai unul din părinţi îşi schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copiii minori, este necesar consimţămîntul celuilalt părinte, dat în formă autentică la notarul public, sau copia hotărîrii judecătoreşti prin care copiii au fost încredinţaţi părintelui care îşi schimbă domiciliul în România, situaţie în care se depune o copie a hotărîrii judecătoreşti rămasă definitivă, irevocabilă, investită cu formulă executorie.
          *cererea completată cu date inexacte sau omisiuni şi neanexarea (în funcţie de situaţie) a documentelor menţionate, nu poate fi aprobată.

Mai multe informatii se poate gasii aici. >>>

No comments: