Tuesday 22 July 2008

Oradea Directia de Evidenta a Personelor

SERVICIUL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR

Luni 08,00 – 16,00

Miercuri 08,00 – 16,00

Vineri 08,00 – 16,00

Marţi, Joi

între orele 08,00 – 18,00

Direcţia de Evidenţă a Persoanelor a mun. ORADEA

SERVICIUL de STARE CIVILĂ

SCHIMBAREA pe cale administrativă

a NUMELUI (PRENUMELUI) persoanei fizice

Sediul materiei:

Ordonanţa Guvernului României nr. 41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativă a numelor persoanelor fizice, aprobată prin Legea nr. 323/2003 cu modificările şi completările ulterioare.

Potrivit art. 4 din Ordonanţa Guvernului 41/2003: „Cetăţenii români pot obţine pentru motive temeinice schimbarea pe cale administrativă a numelui de familie şi a prenumelui sau numai a unuia dintre acestea.” În acest sens, persoanele interesate sunt rugate să consulte prevederile O.G. 41/2003, art. 4, alin 2 respectiv 3.

Procedura:

Cererea de schimbare a numelui care trebuie să fie motivată se va depune la Serviciul de Stare Civilă de la Primăria în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul solicitantul.

Pentru cetăţeanul român cu domiciliul în străinătate (C.R.D.S.) cererea se depune la primăria ultimului domiciliu avut în ţară, iar dacă nu a avut niciodată domiciliul în România – la Primăria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.

PRIMUL LUCRU PE CARE TREBUIE SĂ-L URMEZE PERSOANA INTERESATĂ DE SCHIMBAREA NUMELUI, este de a se adresa Serviciului de Stare Civilă din localitatea în care îşi are domiciliul, prezentând cartea/buletinul de identitate şi invocând, în baza O.G. 41/2003 unul din motivele precizate în acest act normativ.

- la Serviciul de Stare Civilă se completează un formular care va fi vizat de funcţionarul stării civile, urmând ca solicitantul să publice în M.O. intenţia de schimbare a numelui sau prenumelui, iar când se află în posesia M.O. se întoarce la Serviciul de Stare Civilă, prezentând:

Cererea de schimbare a numelui trebuie însoţită de următoarele acte:

Ø Copii legalizate de pe certificatele de stare civilă;

Ø Un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea căruia să nu fi trecut mai mult de un an*;

Ø Consimţământul dat în formă autentică (la notar), al celuilalt soţ, în cazul numelui de familie comun, purtat în timpul căsătoriei sau al celuilalt părinte în cazul schimbării numelui şi/sau a prenumelui pentru copilul minor;

Ø Cazierul judiciar al solicitantului;

Ø Cazierul fiscal al solicitantului – pentru persoanele cu statut de cetăţean român cu domiciliul în străinătate (C.R.D.S.) se va solicita o declaraţie dată în formă autentică pe propria răspundere, din care să rezulte dacă au sau nu datorii faţă de statul român;

Ø Copii acte de identitate ale solicitantului respectiv al persoanelor care-şi dau consimţământul pentru schimbarea numelui.

Cererea de schimbare a numelui se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, prin grija şi pe cheltuiala petiţionarului. În termen de 30 de zile de la publicarea extrasului în M.O. orice persoană interesată poate face opoziţie la aceste cereri.

Dosarul de schimbare a numelui se înaintează în termen de 5 zile Serviciului de Evidenţă a Persoanelor la care este arondată localitatea care va efectua verificările specifice.

Serviciul public comunitar judeţean prin structura de stare civilă, verifică dacă sunt îndeplinite toate condiţiile prevăzute de Ordonanţă şi, după analizarea temeiniciei cererii, precum şi a opoziţiilor făcute, propune, motivat, printr-un referat, preşedintelui Consiliului Judeţean emiterea dispoziţiei de admitere sau de respingere a cererii de schimbare a numelui în termen de 60 de zile de la primirea dosarului.

Dacă cererea de schimbare a numelui a fost respinsă, dispoziţia de respingere se comunică în termen de 10 zile de la emitere, direct solicitantului, care o poate contesta în termen de 30 de zile de la data comunicării, în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004

Dacă cererea de schimbare a numelui a fost admisă solicitantul va fi înştiinţat, urmând ca în termen de 90 de zile să se prezinte pentru achitarea taxei extrajudiciare de timbru de 11 lei (camera 14 parter la Direcţia Finanţe Locale) şi pentru depunerea certificatelor de stare civilă (naştere, căsătorie şi naştere ale copiilor minori) în original, chitanţa de plată a taxei de schimbare a numelui şi cereri individuale prin care solicită certificatele de stare civilă potrivit schimbării de nume obţinute prin dispoziţie.

După obţinerea noilor certificate de stare civilă petentul este obligat să se adreseze Serviciului de Evidenţă a Persoanelor în vederea obţinerii unei noi cărţi de identitate potrivit dispoziţiei de schimbare de nume.

Material elaborat în luna NOIEMBRIE 2007




No comments: